NÄRINGSINRIKTAD HUDTERAPEUT ÄR FRAMTIDEN!

Vill du vara delaktig i utvecklingen, skapa bättre förutsättningar för dina kunders hud-hälsa och ta hand om de vanligaste hudsjukdomarna själv utan att behöva skicka kunden vidare?

Låt oss skapa en gemenskap inom vårt gebit och bli de bästa att behandla hudproblem. Vi vet redan att kortsiktiga lösningar är just det och att det finns ett stort behov bland människor idag att få hjälp med långsiktiga och hållbara lösningar som inger förtroende och framgångsrika behandlingar. Du får en ny status och kan utveckla din verksamhet.

Idag kommer människor från hela landet till mig för hjälp. Dessa hade såklart uppskattat en närmare klinik/salong att vända sig till men tyvärr finns det idag nästan inga. Det vill jag ändra på!

Min ambition är att sprida kunskapen om hur vi på ett effektivt och hållbart sätt ska behandla olika hudproblem genom att förbättra kundens hälsa inifrån, utan biverkningar. Mina föreläsningar grundar sig på vetenskap och dokumenterad forskning. Att man sedan inte ser sambandet mellan kroppens funktioner och hudens hälsa betyder inte att det inte är så och mycket på grund av att kosten och livsstilen har stor betydelse är det inget man utövar inom sjukvården eller ens lär sig.

Inflammatoriska hudproblem och bakteriella infektioner orsakar vi genom vår livsstil (främst stress) och kost på grund av att vi äter ensidigt och att kosten är näringsfattig. Många människor har idag även utvecklat överkänslighet mot vanliga livsmedel och det gör att många lider av IBS och andra vanliga mage-och tarmproblem. För att komma till insikt med detta behöver man kunskap kring hur näringen/näringsbrister påverkar oss, hur näringsbrister uppstår och vilka organ som påverkas. Vilken kost som orsakar inflammation och vilken kost som är antiinflammatorisk, hur stress påverkar och vad vi kan göra för att uppnå balans.

Utbilda dig till Näringsinriktad hudterapeut

Utbildningsmoduler:

1. Mage & tarm kopplat till hud-problematik. Näring, kosthållning, matintolerans och allergier. Näringens betydelse för cell-och organfunktion och påverkan på huden.

2. Miljögifter, läkemedel, infektion & inflammation. Bakterier, virus & svamp.

3. Stresspåverkan, oxidativ stress och åldrandet. Hormoner. Detox & livsstil, anamnes & analysverktyg. ansiktsdiagnostik.

PLANERNA JUST NU ÄR ATT GÖRA DENNA UTBILDNING NÄTBASERAD SÅ ATT DU KAN STUDERA I LUGN OCH RO HEMMA. JAG ÅTERKOMMER SNART MED MER INFO!!

Avslutad kurs och godkänd sluttentamen ger diplomering

Kostnad: sek 22.000 + moms

Anmälan till: info@ninajonasson.se

Utbildningen är förlagd på tre helger och närvaro krävs vid dessa tre för att kunna diplomera. Betalning för utbildningen kan delas upp i två avbetalningar. En anmälningsavgift på sek 2000 faktureras vis anmälan om det är mer än två veckor kvar till utbildningsstart. Anmälan mindre än två veckor innan start faktureras hela avgiften.

OBS! Uppdatering av utbildningen Näringsinriktad hudterapeut!!!

I samarbete med Alpha-Plus har det beslutats att näring-och cellfysiologi skall ingå i denna utbildning. Det innebär att du som är auktoriserad hudterapeut har godkänd basmedicin och har efter denna utbildning tillräcklig kompetens för att utbilda dig till HMA (hårmineral-analys)-terapeut. Det är Alpha-Plus som ansvarar för denna utbildning i Sverige samt kosttillskott som rekommenderas i analysen. De ansvarar även för den terapeut-support som är tillgänglig för alla utbildade HMA-terapeuter. Välkommen!